Pages

Kuldaväärt kudumid

teisipäev, 13. november 2012


Trükisoe "hingega" raamat.




On päris palju aega möödunud hetkest, mil avastasin oma mailboksist Ingridi kirja.
Võtsin ettepanekut, osaleda omaloominguga temapoolt loodavas raamatus, suure komplimendina.




 Kuna tol hetkel oli juba mõned nädalad järjekindlalt mu meeltes keerelnud ühe konkreetse jaki idee siis otsustasin, et pakun just selle ka välja.
Palmikud jooksevad kehaosal õlgade suunas kergelt diagonaali ning võrkmuster mängib koepinna elastsusega sedavõrd, et jakk peaks sobima ka teistsuguse kehatüübiga (kui minuoma ;).





 On uskumatult keeruline panna detailselt kirja seda, mis on harjunud varrastelt lihtsalt maha voolama...
Ingridi töö on super (müts maha ta ees ;) -  idee selline raamat luua ja töö mis selle kõigega kaasnes - põhimõtteliselt kudus ta mõtteis/paberil (mõnel juhul ka varrastel ) läbi kõik  kolmeteistkümne autori kudumid  ja pani keelde, millest teised ka aru saavad :))
Ja Stina... ma ei tunne end kaamera ees just eriti enesekindlana kuid nii särava ja sooja fotograafi nagu on Stina Kase, kaamera ette võiks veelgi minna. No igatahes ei tee ma modellide töö keerukuse üle enam ühtegi muigega nalja.

Loodan siiralt, et jaki kudumist juletakse ette võtta. See polegi nii keeruline kui tunduda võib - vaid natuke kaasamõtlemist. Juhendit tuli kahjuks skeemi osas omajagu kärpida kuid ehk väike väljakutse lisabki tööloomele vürtsi :)






Ma olin enam kui kindel, et minu väike tulesäde end pildile püüda küll ei lase ja, et sellest tuleb paras tants ja tagaajamine. Aga kassanäe...istus Stina kaamera ees kui võlutud ja lasi end kenasti nn purki püüda :)




Tõsiasi on muidugi see, et 2,5-3 (92-104 cm) aastasele lapsele mõeldud kleit istub pildil 86 cm pikkuse lapse seljas :). No tundub ju natuke suur. Kuna roosimotiiv ei tahtnud väiksemana kleidiesisele sugugi kaunilt sobituda ja raamatusse kaasa tahaks ju ikka oma last võtta, siis tuli olukorraga leppida. Eks mul ole ka kombeks lapsele kerge varuga ja tulevasse hooaega sobituvalt riideid valmistada.


 Nüüd on tirts 92-98 cm pikk ja kleit istub seljas suurepäraselt, ulatudes kenasti allapoole põlvemukse ning pälvides ohtralt komplimente.

Kleidi alla õmblesin lisaks pitsilise servaga aluskleidi mis koeserva alt edevalt aeg-ajalt ka välgatab.





Roosimotiivi tikkides kasutasin lõngakorvi jääke. Kokku on miksitud nii puuvillast (egitto-TitanWool), alpakat (Hjertegarn) kui ka peenikest mohääri (Rowan jmt) mida võtsin nõelatäitesse 2-3 kordselt. Tumepnane on suisa Rowan´i Classic. Vaadake mida oma lõngakorvist leiate :)
Pärlkoes motiivi servades tasub skeemi järgida, muidu ei jää nn randid korrektselt joonistuma.

Loodan siiralt, et nii kuduja kui ka kandja saavad kleidikesest rõõmu tundma.

Ülalolevate piltide autoriõigus kuulub Kirjastus Pegasusele ja Stina Kasele.


10 kommentaari:

Rees ütles ...

Jah, sinu tööd olid raamatus mu suured lemmikud. Tõenäoliselt kõige suuremad lemmikud isegi. Ülim läbimõeldus, šikk joon ja tööde tip-top teostus/viimistlus võtavad eestikeeli "karbi lahti" küll. Väga vägevad!

Mul on nii kahju, et raamatu kohvikupärastlõunale ei saanud. Oleks neid häid sõnu tahtnud sulle kohe endale öelda :-)

Karin ütles ...

Aitäh, Rees, heade sõnade eest.
Ka mina ei jõudnud kohvikukohtumisele kuna lennuk maandus alles südaöösel. Kriibib ikka hinge küll, et põnevad inimesed jäid nägemata.

Unknown ütles ...

Täiesti võrratud kudumid! Kõik need läbimõeldud detailid ja elegants, ahhh, sõnadest jääb puudu :)

Siiras imetlus!

Karin ütles ...

Aitäh Marianne :))))!

Inga ütles ...

Imeilus töö! Nagu juba eelpool mainitud - läbimõeldud detailid ja suurepärane teostus - silm puhkab peal:)
Mina nägin ka kurja vaeva, et kuidas ma surun end raami, et see, mis vardalt tuleb, ka tekstina arusaadav oleks. Ohh, see on minusuguse jaoks keeruaks ja Sinu jaki mustrit raamatus vaadates mõtlesin samuti Ingridi peale, kes ju igale silmale kaasa mõtles :)
Kiitus ja kummardus!

Arella ütles ...

Oo, need on tõesti kaunid kudumid! Kuigi ma raamatut ennast pole näinud, olen tegijate blogides kaastöid imetlenud. Julgen öelda, siinsed on kauneimad! Naudin keerukamaid projekte!

Karin ütles ...

Aitäh teile! tunnustus paneb silmad särama :))

Anonüümne ütles ...

Teie kudumid väga ilusad! Mu poeg kinkis jõuludeks mulle raamatu, punase lõnga ja palus, et kooksin just sellise punase kampsuni.Sooviksin siis katsetada raamatus oleva punase kampsuni kudumisega, kuid olen võrkmustri tegemisega kimpus. Palun, kas selgitaksite lähemalt, kuidas seda kududa!

13. jaanuar. 2013

Karin ütles ...

Tere, on siiras rõõm, et kampsun teile meeldib! Kas kimpus olete mustri enesega või selle ülaossa laiendamisega? Mustri põhiosa (lk 77) võiks lahtikirjutatuna olla ehk nii: ääresilmus kudumata tõsta paremale vardale, 1pahempidi,kaks järgmist silmust palmikvõttega (e esimene silmus töö ette ootele, teine parempidi kududa, ootelt silmus paremp kududa),2s pahemp..jne. Tagasireal kududa nii nagu silmused seal on. 3. real ääresilm kudumata, järgmised kaks silma palmikvõttega -esimene (e pahempidine s) töö taha ootele, järgmine (e parempidine) silmus kududa parempidi, ootelt silmus pahempidi. järgmised 2 s taas palmikvõttega- esimene (e paremp silmus)töö ette ootele, järgmine kududa pahempidi, ootelt silmus parempidi. nii edasi. Parempidised silmused jäävad visuaalselt alati pinnale jooksma ja ristuma pahempidised silmused moodustavad tekkivad nn võrgupõhjad.Põhimõtteliselt on eesmärk suunata parempidised silmused peale palmikvõtet (nagu esimesel real) taas omavahel kokku, et nad saaksid ristuda järgmisel korral seal (nagu viies rida), kus olid enne pahempidised silmused. Seega kolmas ja seitsmes rida jäävad nn suunamisridadeks kus tõstetakse omavahel ringi parempidist silmust ja pahempidist silmust. Ma ei kujuta ette kas ajasin asja nüüd veel keerulisemaks või oli sellest abi. Andke märku:) e-mailile mahuksin kindlasti rohkem kirjutama kui vaja :) Päikest!

Anonüümne ütles ...

Suured tänud vastamast!
Tegin kohe proovi ja esimesed read tulid kenasti välja , kuid edasi ei tule. Praegu vardal kõrvuti 2 parempidist ja 2 pahempidist silma- mis nüüd edasi! Minu e-maili aadress:vallipelberg@gmail.com
Ettetänades Valli